چگونه توانستم با استفاده از ساخت پادکست دانش‌آموزم را به ارسال تکالیف صوتی علاقه‌مند کنم؟ (اقدام پژوهی در شبکه آموزشی شاد)

نوع مقاله : علمی پژوهشی

نویسندگان

1 مدرس مدعو، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

2 دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

چکیده

پژوهش حاضر به‏منظور رفع مشکل یکی از دانش‌آموزان پایه دوم دبستان مدرسه شهید مطهری در شهرستان املش در سال تحصیلی 1399-1400صورت گرفته‌است. در این مطالعه به بررسی عدم ارسال تکالیف صوتی توسط دانش‌آموز در شبکه آموزشی شاد پرداخته شده و هدف آن بررسی و تبیین علل مشکل دانش‌آموز و اقدام جهت رفع آن است. روش پژوهش، کیفی و از نوع اقدام‌پژوهی است. داده‌ها از طریق مشاهده عملکرد دانش‌آموز در کلاس مجازی شاد، مصاحبه تصویری در شبکه‌های مجازی با والدین و جست‏وجو در پایگاه‌های علمی، گردآوری شد. در نتیجه جمع‌آوری اطلاعات، علل مشکل دانش‌آموز، همه‌گیری ویروس کرونا، آموزش مجازی و مشغله کاری والدین تشخیص داده‌شد؛ بدین منظور برای رفع مشکل، از ساخت پادکست برای ایجاد علاقه‌ در دانش‌آموز جهت ارسال تکالیف استفاده شد. نتایج، بیانگر این بود که استفاده از پادکست‌های ساخته‌شده با صدای دانش‌آموز تاثیر مثبتی در ایجاد علاقه جهت انجام تکالیف صوتی، توسط دانش‌آموز در شبکه آموزشی شاد دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

How Could I Get My Student Interested in Submitting Audio Assignments Using Podcasts?(An Action Research in The Shad Educational Network)

نویسندگان [English]

  • Abbas Akhavan khodashari 1
  • seyed ziyauddin shafaee amlashi 2
1 Guest lecturer, department of educational sciences, Farhangian University, Tehran. Iran
2 BA. student of elementary education, Farhangian University, Tehran. Iran
چکیده [English]

The present study was conducted to solve the problem of one of the second grade students of Shahid Motahari primary school in Amlash city in the academic year 1399-1400. In this study, the non-submission of audio assignments by the student on the Shad educational network is investigated and its purpose is to investigate and explain the causes of the student's problem and to take action to solve it. The research method is qualitative and action research type. Data was collected through observation of student performance in a Shad virtual classroom and video interviews in virtual networks with parents and searches in scientific databases. As a result of data collection, the causes of the student's problem were identified to be the coronavirus pandemic, virtual education, and parental occupation were identified. To solve the problem, a podcast was used to motivate the student to send homework. The results showed that the use of podcasts made with the student's voice has a positive effect on creating interest in the student's audio assignments on the Shad educational network.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Podcast
  • coronavirus pandemic
  • Shad educational network
  • action research