@article { author = {Darvishi, Zeinolabedin and Fozounmehr, Nader}, title = {Evaluating the Scientific and Ethical Standing of Farhangian University Faculty Members and Instructors on the Basis of the Ministry of Science and Research Indicators}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {1-18}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the scientific and ethical position of Farhangian University professors and instructors according to the indicators of the Ministry of Science and Research, which was followed by and the presentation of different methods for promoting their scientific and ethical stance from the viewpoints of faculty members during the academic years of 2016-2017. The population of this descriptive survey consisted of all faculty members and instructors of the Northwest Farhangian University campuses (i.e. the provinces of West Azarbaijan, East Azarbaijan, Ardebil, Kurdistan, Kermanshah, Zanjan, Hamedan, Qazvin and Guilan). Random sampling was employed to select 110 faculty members as the research sample whose data was accordingly collected and analyzed. The research instruments were a standard 28-item questionnaire developed on the basis of the Ministry criteria and indicators of promotion and a researcher-made questionnaire of 24 questions with 12 items for scientific and 12 items for ethical indicators, both of which were scored on the basis of five-option Likert scales. The results indicated that the university lecturers' and assistant professors' performance status was measured to be lower than the promotion indicators in all the categories of science and research, design and production, authorship and supervising with the exception of quantity and quality of teaching. In addition, the two groups were found to be far below the average of the indicators of science and ethics. However, the faculty members and instructors performed better in terms of scientific indicators rather than ethical ones. Therefore, the necessary strategies in the university policy-making and planning should be targeted towards promoting the indicators of science as the first priority and those of ethics as the second priority in the future.}, keywords = {Scientific Characteristics,Ethical Characteristics,Faculty Members,Farhangian University,Promotion Indicators}, title_fa = {ارزیابی جایگاه علمی و اخلاقی اساتید و مدرسان دانشگاه فرهنگیان بر اساس شاخص‏ های وزارت علوم}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی جایگاه علمی اساتید و مدرسان دانشگاه فرهنگیان با عنایت به شاخص‌های وزارت علوم و ارائه شیوه‏ های ارتقای علمی و اخلاقی آن‎ها از دیدگاه اعضاء هیأت علمی طی سال‌های 95 – 1394 هست. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی هست. جامعه آماری شامل کلیه مدرسان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شمال غرب کشور (شامل استان‌های: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین و گیلان) است که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 110نفر اعضاء هیأت علمی به‌عنوان نمونه، انتخاب و اطلاعات لازم جمع‌آوری و تحلیل شدند. ابزار پژوهش، شامل یک پرسشنامه استاندارد 28 گویه ­ای بر اساس ملاک‌ها و شاخص‌های ارتقای وزارت علوم و یک پرسشنامه محقق ساخته 24 سؤالی (12گویه برای شاخص‌های علمی و 12 گویه برای شاخص‌های اخلاقی) که بر اساس مقیاس پنج‌درجه‌ای لیکرت، امتیازبندی شده است. نتایج حاصل از اجرای این طرح پژوهشی عبارت‌اند از: وضعیت عملکردی اساتید در مقایسه با شاخص‌های ارتقای وزارت علوم در سطح مربی و در سطح استادیاری در همه مقوله‌ها (علمی و پژوهشی، طراحی وتولید، تألیفات، راهنمایی و نظارت) به غیراز مقوله کمیت و کیفیت تدریس در وضعیت پایین‏ تر از شاخص قرار دارند؛ هر دو گروه از اساتید، یعنی مربیان و استادیاران در هر دو مقوله علمی و اخلاقی با میانگین شاخص ‏های وزارت علوم، فاصله دارند؛ اعضاء هیأت علمی درهر دو سطح مربی واستادیاری در مقوله علمی بهتر از مقوله اخلاقی عمل کرده‏ اند. بنابراین در سیاست‏گذاری و برنامه‏ ریزی دانشگاه فرهنگیان به ارتقای همه جانبه شاخص‏ های علمی در اولویت اول و شاخص‏ های اخلاقی در اولویت بعدی به‌عنوان راهبردهای اساسی، لازم است توجه شود.}, keywords_fa = {ویژگی‏ های علمی,ویژگی‏ های اخلاقی,اعضاء هیأت علمی,دانشگاه فرهنگیان,شاخص های ارتقا}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_661.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_661_1c1b66cb7da3190bcf73ce32e85e9824.pdf} } @article { author = {Karami, Zohreh and Yousefzadeh, Mohammad Reza}, title = {Presenting a Proposed Framework for Multicultural Teacher Education}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {19-34}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to provide a proposed framework for multiculturalism teacher education curriculum in Farhangian University. To this end, document analysis and content analysis of the articles in domestic and foreign research databases on multicultural teacher education were used. Among the articles related to multicultural teacher education, 30 papers were selected and, according to the research questions, the findings were coded into four areas (i.e. content knowledge, pedagogical knowledge, pedagogical action and attitude) and, accordingly, the common categories were tabulated. Finally, the categories of these four areas were presented to four teacher educators whose comments were used for validating them and adding other categories. The results showed that teacher students in Farhangian University should develop content knowledge, educational knowledge, educational act and necessary attitudes through formal and informal curriculum in the field of multicultural teacher education. More specifically, they are supposed to acquire basic and necessary content knowledge in terms of culture, culture variety, religion types and ethnic groups. They are also expected to be familiarized with planning and managing multicultural classes in the educational knowledge. Concerning the educational act, these students should be engaged in practicums to acquire the necessary skill for teaching in multicultural classes. Finally, it is vital for them to develop positive attitudes toward cultural differences.}, keywords = {Multicultural Teacher Education,content knowledge,Educational Knowledge,Educational Act,Attitude}, title_fa = {ارائه چارچوب پیشنهادی برای برنامه درسی تربیت معلم چندفرهنگی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، ارائه چارچوبی پیشنهادی برای برنامه درسی تربیت معلم چندفرهنگی در دانشگاه فرهنگیان است. برای این منظور از روش سندکاوی و تحلیل محتوای مقوله‏ ای مقالات موجود در پایگاه‏های داخلی و خارجی پیرامون تربیت معلم چندفرهنگی استفاده شد. از میان مقالات حوزه تربیت چندفرهنگی، 30 مقاله مرتبط با برنامه درسی تربیت معلم چندفرهنگی انتخاب شد و با توجه به سؤالات پژوهش، یافته‏ های آن‏ ها در چهار حوزه دانش محتوایی، دانش تربیتی، عمل تربیتی، و نگرش، کدگذاری و مقوله‏ های مشترک در جداول قرار داده شدند. در نهایت، مقولات چهار حوزه در اختیار ده نفر از مدرسان تربیت معلم قرار گرفت و با توجه به نظر آن‏ها مقولات موجود، اعتباربخشی و مقولات دیگری اضافه شد. یافته‏ های پژوهش نشان داد در حوزه تربیت معلم چندفرهنگی باید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، دانش محتوایی، دانش تربیتی، عمل تربیتی و نگرش‏ های ضروری را در قالب برنامه درسی رسمی و غیررسمی کسب کنند. در حوزه دانش محتوایی، لازم است دانش لازم و پایه‏ ای را در مورد فرهنگ، تنوع فرهنگی، انواع مذاهب، اقوام و گروه‎های مختلف کسب کنند. در بعد دانش تربیتی باید با اصول و قواعد لازم برای برنامه‏ ریزی و مدیریت کلاس‎های درس چندفرهنگی آشنا شوند. در بعد عمل تربیتی، باید درگیر در فعالیت‎ های عملی شوند تا مهارت لازم برای تدریس در کلاس‎های درس چندفرهنگی را کسب نمایند و در بعد نگرش، لازم است دانشجومعلمان نسبت به تفاوت‏ های فرهنگی، نگرش مثبت پیدا کنند.}, keywords_fa = {تربیت معلم چندفرهنگی,دانش محتوایی,دانش تربیتی,عمل تربیتی,نگرش}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_662.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_662_3b81d1ac14f2d2da17d911041b2733b1.pdf} } @article { author = {Maroofi, Yahya and Alimoradi, Ferdous}, title = {Prospecting of Professional Development of Faculty Members at Bu-Ali Sina University through Motivational Factors}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {35-48}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the relationship between the motivational factors and the professional development of the members at the University of Bu-Ali Sina. The research method is descriptive-correlational. The population of the study consists of 435 faculty members of Bu-Ali Sina University. Out of the faculty members, 196 individuals were selected using a random sampling method, by sample size set for Krejci and Morgan. The data gathering tool included two questionnaires of motivational factors and professional development of faculty members. The collected data were analyzed in two levels of descriptive statistics and inferential statistics including correlation coefficient and multiple regression analysis with stepwise method. The findings of this study showed that the average of motivational factors, both internal and external, and all the components of professional development of faculty members were higher than average. There is a positive and significant correlation between the motivational factors, both internal and external, with professional development of faculty members. In addition, the findings of the research showed that external motivating factor has more influence on professional development of faculty members than internal stimulus factor and alone has been able to explain more than 58% of their professional development changes, and when this factor added to internal motivation factor has been able to explain, together, about 63 percent of the changes in the professional development of faculty members.}, keywords = {Motivational factors,internal motivation factors,external motivation factors,Professional Development}, title_fa = {پیش بینی توسعة حرفه‌ای اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا از طریق عوامل انگیزشی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین عوامل انگیزشی و توسعة حرفه‏ ای اعضای هیأت دانشگاه بوعلی سینا بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا به تعداد 453 نفر تشکیل می ‏دهد. از بین اعضای هیأت علمی با روش نمونه‏ گیری تصادفی طبقه‏ای، 196 نفر به عنوان نمونه استادان با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، انتخاب شد. ابزار جمع‏ آوری داده‏ ها شامل دو پرسشنامه عوامل انگیزشی و توسعه حرفه‏ ای اعضای هیأت علمی بود. اطلاعات جمع‏ آوری شده در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه با روش گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ های پژوهش نشان داد که در مجموع، میانگین عوامل انگیزشی اعم از درونی و بیرونی و تمامی مؤلفه ­های توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی مورد بررسی، بالاتر از حد متوسط قرار دارد. بین عوامل انگیزشی اعم از درونی و بیرونی با توسعه حرفه حرفه ­ای اعضای هیأت علمی، رابطه همبستگی مثبت و معنی ­داری وجود دارد. به‏ علاوه، یافته­ های پژوهش نشان داد که عامل انگیزش بیرونی بیش از عامل انگیزش درونی بر توسعه حرفه‌ای اعضای هیأت علمی تأثیر دارد و به تنهایی توانسته است بیش از 58 درصد تغییرات توسعه حرفه ‏ای آن‏ ها را تبیین نماید و زمانی که این عامل با عامل انگیزش درونی همراه شده است، توانسته‏ اند در کنار یکدیگر، نزدیک به 63 درصد از تغییرات توسعه حرفه ای اعضای هیأت علمی را تبیین ‌نمایند.}, keywords_fa = {عوامل انگیزشی,عوامل انگیزش درونی,عوامل انگیزش بیرونی,توسعه حرفه‏ای}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_663.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_663_5304610160bf5979b1fe2b2b62368cca.pdf} } @article { author = {Keshtvarz Kondazi, Ehsan and Shokouhi, Mohammadjafar}, title = {Study and Investigation of Barriers to Action Research from the Perspective of Teachers in the Elementary School of Marvdasht City}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {49-61}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {Action research is aimed at developing new skills or approaches to problem-solving in educational and work environments. Action research is a function of the position and begins by identifying a problem in a certain domain, and continues to work to solve that problem. In fact, it is a suitable method for identifying and solving school problems. In recent years, teachers have come to know more about this method. The purpose of this study was to investigate barriers to action research from the viewpoint of male and female elementary school teachers in Marvdasht city. The present research is descriptive and correlational. The research community consists of all male and female teachers in the Marvdasht district. Cluster sampling was done. 132 male teachers and 50 female teachers were selected as the research sample. A questionnaire was used to collect information. Descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The results of the research show that there is a meaningful relation between methodological barriers, individual characteristics, organizational barriers, legal and administrative obstacles and teachers' action research.}, keywords = {Research,Action research,Teachers,organizational barriers,legal barriers}, title_fa = {بررسی موانع اقدام پژوهی از دیدگاه معلمان پژوهنده دوره ابتدایی شهرستان مرودشت}, abstract_fa = {اقدام ‏پژوهی به منظور گسترش مهارت‌ها و به عنوان رویکردی جدید جهت حل مسئله در محیط‌های آموزشی و شغلی صورت می‌گیرد. این شیوه، تابع موقعیت است و با تشخیص مسئله در یک حوزه معین، آغاز و با تلاش برای حل آن مسئله ادامه پیدا می‏ کند. در واقع، روشی مناسب برای شناسایی و حل مشکلات مدارس به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر، معلمان با شناخت این روش، استقبال بیش‌تری از آن به عمل آورده‌اند. هدف این پژوهش، بررسی موانع اقدام ‏پژوهی از دیدگاه معلمان مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان مرودشت می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های توصیفی و همبستگی می‌باشد. جامعه‌آماری تحقیق شامل کلیه معلمان مرد و زن مقطع ابتدایی شهرستان مرودشت می‌باشد. نمونه‌ گیری به روش خوشه‌ای انجام شده است. تعداد 132 معلم مرد و 50 معلم زن به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. از ابزار پرسشنامه برای گرد‌آوری داده‏ ها و از روش آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که بین موانع روش‌شناسی، ویژگی‌های فردی، موانع سازمانی، موانع قانونی و اجرایی و اقدام ‏پژوهی معلمان رابطه معنادار وجود دارد.}, keywords_fa = {پژوهش,اقدام‏ پژوهی,معلمان,موانع سازمانی,موانع قانونی}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_664.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_664_1e6a849a3537d0a3694eb060940491b7.pdf} } @article { author = {Attar, Mahan}, title = {Comparing the Impact of Task- Based Method with that of Audio - Lingual Method on Developing English Language Learners' Grammatical Knowledge}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {63-74}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to comparatively study the impacts of Task- Based method and Audio-Lingual method on developing English language learners' grammatical knowledge. This quasi-experimental research followed an control group design. The statistical population included female English Language students studying experiential sciences, mathematics and humanities in grade four of high school in Hamedan, district 1. Forty subjects were randomly chosen and, accordingly, assigned to two groups of 20: a control group and an experimental group. Audio-Lingual and Task-Based methods were performed for the control and experimental groups, respectively. After the administration and scoring of standard English language test for the both groups, the data analysis on the basis of covariance indicated that there was a significant difference between the performances of two groups. Therefore, it can be suggested that teachers should employ task-based method to develop their learners' grammatical knowledge.}, keywords = {Grammatical Knowledge,teaching method,Task-Based Method,Audio-Lingual Method}, title_fa = {مقایسه تأثیر روش تدریس تکلیف ‏محور و شیوه شنیداری-گفتاری در پیشبرد دانش دستوری فراگیران زبان انگلیسی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، مقایسه تأثیر روش تدریس تکلیف ‏محور و شیوه شنیداری-گفتاری در پیشبرد دانش دستوری فراگیران زبان انگلیسی بود. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‏ های نیمه‏ تجربی با طرح مقایسه گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل فراگیران زبان انگلیسی سال چهارم دبیرستان‏ های دخترانه آموزش و پرورش ناحیه یک شهر همدان در رشته ‏های تجربی، ریاضی و انسانی بود که از بین آن‏ ها 40 نفر به‌عنوان نمونه، در دو گروه 20 نفره انتخاب شدند و به‌ صورت تصادفی در گروه ‏های کنترل و آزمایش جایگزین شدند.گروه کنترل با روش شنیداری-گفتاری، و گروه آزمایش با روش تدریس تکلیف ‏محور آموزش دیدند. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس نشان داد که بین عملکرد گروه‏ها، تفاوت معنی‏ داری وجود دارد. بر این اساس، می‏ توان پیشنهاد نمود که معلمان، روش تدریس تکلیف ‏محور را جهت پیشبرد دانش دستوری فراگیران زبان انگلیسی مورد استفاده قرار دهند.}, keywords_fa = {دانش دستوری,روش تدریس,روش تدریس تکلیف محور,روش شنیداری-گفتاری}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_665.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_665_3d16bf57090bb371cc4df2eba959db42.pdf} } @article { author = {Souri, Fatemeh}, title = {The Relationship of Professional Ethics with the Organizational Culture of Employees in the Education of Hamadan City}, journal = {Teacher Professional Development}, volume = {2}, number = {4}, pages = {75-88}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2476-5600}, eissn = {2476-5619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the relationship between professional ethics and employee organizational culture in Hamedan city. The research is applied in terms of purpose and in terms of descriptive survey method, it is a correlation type. To this end, 110 employees of the General Directorate of Education in Hamedan were selected as the statistical sample. Data were gathered using two questionnaires of the organizational culture constructed based on Robbins model and professional ethics based on Islamic ethics model. The average of members' perceptions about organizational culture based on gender, employment status and service record was not meaningful, but this difference was significant in terms of field of study (p=0.046). The average members' opinion about professional ethics was not meaningful in terms of any of the demographic indicators. The average component of organizational culture (4.20) and professional ethics (4.22) was higher than average. The average components of organizational culture of Hamadan General Education Department and the components of professional ethics of employees were higher than average. The highest mean of organizational culture was related to the stability component with the mean (4.28) and in the professional ethics related to the components of justice and lending with the average (4.27). The results also showed that preserving human dignity alone would predict 28 percent and justice of 6 percent of the organizational culture variable.}, keywords = {Professional ethics,Organizational culture,Education}, title_fa = {رابطه اخلاق حرفه ای با فرهنگ سازمانی کارکنان در آموزش و پرورش شهر همدان}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی رابطه اخلاق حرفه­ای با فرهنگ سازمانی کارکنان در آموزش و پرورش شهر همدان بود. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش انجام، توصیفی پیمایشی، از نوع همبستگی است. به­ همین منظور، 110 نفر از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهر همدان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه محقق­ ساخته فرهنگ سازمانی بر اساس مدل رابینز و اخلاق حرفه ­ای بر اساس مدل اخلاق اسلامی استفاده شد. نتایج نشان داد میانگین دیدگاه اعضاء در مورد فرهنگ سازمانی بر حسب جنسیت، وضعیت استخدامی و سابقه خدمت، معنی ­دار نبود؛ اما این تفاوت بر حسب رشته تحصیلی معنی ­دار بود (046/0=p). میانگین دیدگاه اعضا در مورد اخلاق حرفه­ ای بر حسب هیچ‏کدام از شاخص ­های جمعیت­ شناختی معنی­ دار نبود. میانگین مؤلفه فرهنگ سازمانی (20/4) و اخلاق حرفه ای (22/4) بالاتر از حد متوسط بود. میانگین مؤلفه­ های فرهنگ سازمانی اداره کل آموزش و پرورش شهر همدان و مؤلفه­ های اخلاق حرفه­ ای کارکنان، بالاتر از حد متوسط بود. بالاترین میانگین فرهنگ سازمانی، مربوط به مؤلفه ثبات با میانگین (28/4) و در اخلاق حرفه ­ای، مربوط به مؤلفه ­های عدالت و امانت ­ورزی با میانگین (27/4) بود. نتایج همچنین نشان داد که حفظ کرامت انسانی به تنهایی، 28 درصد و برقراری عدالت، 6 درصد از متغیر فرهنگ سازمانی را پیش ­بینی می­ نمایند.}, keywords_fa = {اخلاق حرفه ای,فرهنگ سازمانی,آموزش و پرورش}, url = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_666.html}, eprint = {https://tpdevelopment.cfu.ac.ir/article_666_ef2ce96e061e2831ccad9a0e9b9ddcc4.pdf} }